Rozwój grupy L’Oréal stymulują międzynarodowe działy: Badań i Rozwoju oraz Innowacji, unikatowe portfolio marek zorganizowanych według kanałów dystrybucji oraz zintegrowana produkcja przemysłowa.

 

BADANIA L’ORÉAL W DZIEDZINIE GENETYKI

L’Oréal od zawsze inwestował w badania naukowe. Opracowywanie innowacji kosmetycznych stanowi dla Grupy najważniejszy element strategii biznesowej. Przez ostatnie 40 lat Grupa L’Oréal stworzyła ponad 130 innowacyjnych cząsteczek. Pod względem zgłaszanych patentów dotyczących składników aktywnych firma jest bezkonkurencyjna. Swoje działania w ramach badań i innowacji L’Oréal skupia wokół sześciu regionalnych platform badawczych (w Europie, Stanach Zjednoczonych, Japonii, Chinach, Brazylii i Indiach). Ośrodki te, znajdujące się w strategicznych regionach świata, pozwalają połączyć działania badawcze, specjalistyczną wiedzę i specyfikę rynku. A ich misją jest również zrozumienie zwyczajów, potrzeb i kryteriów wyborów lokalnej ludności dotyczących pielęgnacji. Dzięki współpracy Działu Badań i Rozwoju, Działu Innowacji i Działu Marketingu L’Oréal może oferować produkty kosmetyczne dostosowane do różnego rodzaju skóry, typu włosów oraz każdej kultury. 

> Zobacz mapę lokalizacji ośrodków badań i innowacji L’Oréal 

 

BOGATE I ZRÓŻNICOWANE PORTFOLIO MAREK

L’Oréal szczyci się bogatym portfolio międzynarodowych marek. Oferta firmy jest wyjątkowa w skali światowej i obejmuje wszystkie linie kosmetyków: produkty do pielęgnacji i koloryzacji włosów, pielęgnacji skóry, makijażu oraz perfumy. Uzupełniając się wzajemnie, marki są zarządzane w ramach działów, z których każdy zdobywa doświadczenie we własnych kanałach dystrybucji. Taka struktura jest jedną z największych zalet L’Oréal. Dzięki temu firma może nie tylko odpowiedzieć na dowolne wymagania konsumentów dotyczące zwyczajów pielęgnacyjnych czy stylu życia, lecz także może dopasować się do warunków lokalnej dystrybucji w każdym miejscu na świecie.

>Zobacz wszystkie marki

 

ZINTEGROWANY MODEL PRODUKCJI

L’Oréal podjął decyzję zintegrowania procesu produkcji. 41 fabryk L’Oréal, rozmieszczonych na całym świecie, produkuje niemal 90 proc. sprzedawanych produktów. Taki model jest gwarantem jakości, pozwala optymalizować proces produkcji i zmniejszyć ślad środowiskowy. Zarówno światową produkcją, jak i dystrybucją produktów steruje jedna jednostka, jaką jest Dział Operacyjny. Zrzesza on siedem departamentów biznesowych – zakupów, rozwoju opakowań, produkcji, jakości, logistyki, ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa i higieny pracy – i nadzoruje cały łańcuch produkcji, od zakupu surowców po dystrybucję produktu. Aby zwiększać elastyczność i dopasować się do specyfiki lokalnych rynków, produkcja odbywa się w pięciu głównych obszarach geograficznych, co sprzyja zmniejszeniu dystansu między konsumentami a fabrykami, a także umożliwia konsumentom dostęp do produktów w najatrakcyjniejszych cenach. Grupa stosuje precyzyjne kryteria doboru dostawców, z którymi nawiązuje długotrwałą współpracę oraz działa wspólnie na rzecz innowacji.

>Zobacz mapę lokalizacji fabryk L’Oréal