L’Oréal od zawsze prowadził zaawansowane badania naukowe, bo innowacje, zwłaszcza w dziedzinie piękna, są możliwe tylko dzięki nauce. Stosowany w firmie model badań i innowacji umożliwia dostarczenie rozwiązań odpowiadających na różnorodne wymagania dotyczące piękna.

 

NAUKA, MOTOREM INNOWACJI W BRANŻY KOSMETYCZNEJ

Od ponad stu lat L’Oréal rozwija się dzięki przekonaniu, że tylko gruntowne badania naukowe prowadzą do opracowania produktów kosmetycznych gwarantujących rzeczywiste efekty. Dział Badań i Rozwoju oraz Dział Innowacji, unikatowe w przemyśle kosmetycznym, tworzą trzy główne jednostki:

  • Dział Zaawansowanych Badań, którego zadaniem jest nieustanne poszerzanie wiedzy naukowej o skórze i włosach oraz odkrywanie nowych składników aktywnych,
  • Dział Badań Stosowanych, który opracowuje formuły wykorzystywane w różnych grupach produktów,
  • I wreszcie… Dział Rozwoju, który zapewnia markom innowacyjne formuły dopasowane do ich tożsamości i oczekiwań konsumentów na całym świecie.

 

KAPITAŁ NA RZECZ INNOWACJI

Aby wyprzedzać konkurencję, a swoje największe innowacje kosmetyczne udostępniać każdemu, Grupa ma do dyspozycji trzy główne zasoby:
  • Jedyną w swoim rodzaju kolekcję chronionych patentami składników aktywnych, którą co roku Dział Zaawansowanych Badań wzbogaca w nowe cząsteczki i składniki.
  • Specjalistyczną wiedzę dotyczącą opracowywania formuł. Ten etap umożliwia przejście od cząsteczki do gotowego produktu. Zespoły L’Oréal każdego roku opracowują tysiące formuł.
  • Unikatowe doświadczenie w dziedzinie oceny, pozwalającą wprowadzać na rynek nowe produkty, których bezpieczeństwo i skuteczność są udokumentowane w rygorystycznych badaniach.

 

DZIAŁ BADAŃ I ROZWOJU, KTÓRY WSŁUCHUJE SIĘ W POTRZEBY KONSUMENTÓW

Opracowanie innowacji, które wprowadza L’Oréal, jest możliwe wyłącznie dzięki stałemu dialogowi pomiędzy naukowcami a marketingowcami, bo wszystkie nowości Grupy bazują na coraz nowszej wiedzy o skórze i włosach, a także na uważnym wsłuchiwaniu się w potrzeby konsumentów z każdego kontynentu i uważnej obserwacji ich nawyków pielęgnacyjnych. 

 

ZASIĘG MIĘDZYNARODOWY

Sześć regionalnych ośrodków badawczych (w Europie, Stanach Zjednoczonych, Japonii, Chinach, Brazylii i Indiach) sprawia, że Dział Badań i Rozwoju i Dział Innowacji L’Oréal są bliżej swoich rynków oraz źródła wiedzy o konsumentach płynącej z każdego z tych regionów. W każdym ośrodku zespoły badaczy nawiązują strategiczną współpracę z lokalnymi ekspertami lub start-upami, aby zgłębiać nieznane dotąd obszary wiedzy.