Odpowiadając na potrzeby różnych rynków, Działy: Badań i Rozwoju oraz Innowacji są otwarte na współpracę i tworzą prawdziwie międzynarodową sieć kontaktów naukowych.

Ich międzynarodowy zasięg sprawia, że są bliżej konsumentów na całym świecie. Dział Badań i Rozwoju oraz Dział Innowacji to obecnie 19 ośrodków badań ulokowanych w różnych zakątkach świata, które są zorganizowane w ramach sześciu platform. W Europie znajduje się Dział Zaawansowanych Badań oraz trzy międzynarodowe ośrodki, które dla każdej z trzech linii biznesowych (włosów, skóry i makijażu) określają międzynarodową strategię i inicjują zakres innowacji. Tworzą one przyczółek większej sieci, do której zalicza się kolejnych pięć regionalnych platform w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Chinach, Indiach i Brazylii. Czym zajmują się te platformy? Dostosowują globalne strategie do specyficznych właściwości ich rynków. Służą również opracowywaniu nowych produktów, które mogą następnie stać się innowacjami na skalę globalną. Co więcej, zadaniem 16 ośrodków oceny produktów jest obserwowanie i wsłuchiwanie się w potrzeby lokalnych konsumentów. I wreszcie jest jeszcze blisko 50 działów naukowych i techniczno-legislacyjnych, które odpowiadają za to, aby produkty spełniały przepisy prawa lokalnego.

Zobacz na mapie, gdzie znajdują się Działy Badań i Rozwoju oraz Działy Innowacji